• Success Solutions

Interview s Katkou


Katka

Success Solutions jsou na trhu 3,5 roku, a proto jsme chtěli vědět, jak to s nimi vypadá dále. Vzhledem k tomu, že 67 % zaměstnanců firmy jsou ženy, tak jsme vyzpovídali nejzkušenější konzultantku a zároveň vedoucí týmu pro implementaci Employee Central a rozšíření pro SuccessFactors.


Katko, pověz nám o tvých začátcích, jak jsi začala se SuccessFactors?


K implementaci SuccessFactors jsem se dostala poněkud divokou náhodou od modrých obrazovek SAP HCM v personálním oddělení. Málo kdo vám dá dneska možnost jít si zkusit dělat něco, o čem prakticky nic nevíte, dá vám důvěru, že se všechno zvládnete naučit, ačkoli nemáte v životopise jedinou relevantní čárku k danému tématu, a to všechno v prostředí, kde jste se svou růžovou sukní poněkud exotický kus. Prostě divoká shoda náhod, za kterou jsem do dneška vděčná.


Proč jsi nakonec šla do malé a v té době ne zcela známé firmy Success Solutions?


Nejvíc mě lákala ta možnost dělat si věci po svém. Žádné krkolomné, a ne vždy smysl dávající procesy, žádné do kamene vytesané principy, žádné striktní hranice. Prostě si, milá Katko, dělej ty projekty, jak chceš a jak si myslíš, že je to pro zákazníka nejlepší. Takže se vám nestane, že nastoupíte s kanónem na komára, který to zákonitě nemá možnost ve zdraví přežít, nebo si žoviálně hodíte nohy na stůl u zákazníka, který potřebuje jasné vedení a pravidla. Prostě si je okouknete a podle toho si projekt vedete. Nezřídka se vám i stane, že musíte přístup během projektu změnit. Je potřeba být vnímavý a když nejste svázaný, máte možnost okamžitě reagovat.


Kdybys věděla, co tě čeká, změnila bys své rozhodnutí?


Myslím, že jsem věděla velice dobře, co mě čeká, protože ačkoli byla Success Solutions firma v té době ne zcela známá, v jejím vedení seděli dvě „firmy“ mně velice dobře známé.


Doporučila bys svým kamarádům či kamarádkám, aby šli pracovat do stejné firmy?


Myslím, že pohled do našeho týmu hovoří jasně. (poznámka: Katka do firmy přivedla další bývalé kolegy)


Jaký byl doteď tvůj největší projekt?


Záleží, jak chceme definovat největší projekt. Je to počtem zaměstnanců, je to komplexita systémové architektury, je to množství implementovaných modulů...? Z mého pohledu to byl a vždycky bude můj první projekt, který byl pro mě největší svým významem. Na něm se mělo ukázat, jestli na to mám a nebo jestli po měsíci uteču s brekem zpátky do bezpečí mezi šanony na personálním oddělení. Neříkám, že to bylo úplně bez breku, ale žádný útěk se nekonal.


Co tě nejvíc baví?


Baví mě, že si v Success Solutions nemusíme absolutně na nic hrát. Když přijedete na schůzku v naleštěném korporátním vozidle s kravatou přitaženou ke krku a začnete tam produkovat ty obsahově poloprázdné květnaté větné konstrukce, často zapomenete, že na druhém konci stolu sedí také lidé. Ta blonďatá paní s brýlemi vypadá, že by vás nejradši sežrala mezi dveřmi, ale jakmile zahodíte tyhle móresy, zjistíte, že je to hrozně fajn ženská a že tenhle projekt bude sice náročný, ale užijete si tam spoustu legrace. A vidíte, že těm lidem se taky hrozně uleví, když můžou na chvíli hodit za hlavu naučené floskule, povolit si kravatu a prací se opravdu bavit. Škoda, že slogan „Tady jsem člověkem, tady nakupuji“ už je obsazený, protože ten by se pro Success Solutions perfektně hodil 😁


Co vidíš jako největší výzvu u zákazníků?


Občas mě trápí pozice, ve které se jako dodavatel služby nacházíte. Zákazníci chtějí mít vše vymalované na růžovo. Nikdo nechce slyšet, že mají projekt časově podhodnocený, že budou bojovat s interními kapacitami, že si vše zbytečně komplikují nesmyslnými administrativními procesy apod. Neustále tak lavírujete mezi tím, že chcete, aby si vás zákazník pro svůj projekt vybral, a tím, že mu nechcete mazat med kolem huby. Ale myslím, že už se to pomalu mění. Máme už za sebou tolik projektů, že zákazníci naše slova začínají brát opravdu vážně a že pochopili, že se vyplatí naše doporučení nebrat na lehkou váhu.


Jak vidíš budoucnost HR systémů?

Pojďme si nalít čistého vína – personální administrativa je, vždy byla a vždy bude nákladová položka každé firmy. Není to účel a smysl vašeho podnikání. Já být majitelem firmy, tak nikdy nedovolím, aby se mi HR oddělení rozbujelo do nesmyslně monstrózních rozměrů jen proto, že si tam někdo šmudlá něco po svém. Z mého pohledu je tedy jasným směrem automatizace a standardizace. A to je i myšlenka SuccessFactors. Maximálně zjednodušit personální administrativu a uvolnit personalistům ruce pro to, čemu se mají ve skutečnosti opravdu věnovat – lidem.


Máš na starost i rozšíření pro SuccessFactors, proč má smysl nějaké rozšíření dělat a co si od toho slibuješ?

To je právě ta výše zmiňovaná automatizace. SuccessFactors vám pomůže zautomatizovat základy vaší personální práce, ale třeba jste mnohem odvážnější, třeba máte ambice zautomatizovat i další navazující procesy. Pro tyto případy vám nechává SuccessFactors dveře otevřené a dává vám možnost si dovyvinout cokoli, co si zrovna vymyslíte. Ať už se bavíme o elektronizaci daňových prohlášení a žádostí o zúčtování, o sofistikované správě výstupních listů nebo o plánování směn a pohotovostí pro vaše zaměstnance. A nebo víte, komu podle Bukowského patří svět, vyházíte tiskárny a budete veškeré dokumenty generovat a podepisovat výlučně elektronicky nebo biometricky. Pro to všechno už dneska máme řešení.

Rozhodně ale nenecháváme naše vývojáře se flákat. V tomto směru jsme hodně ambiciózní. Chceme stvořit prostředí pro toto století. Prostředí, kde nebude místo pro papíry, tabulky a emaily. Copak alkohol, ale emaily jsou metla lidstva! Takže na otázku, co si od toho slibuju, nemůžu odpovědět nic menšího, než že zachránit lidské pokolení 😁


Děkujeme za tvůj čas

419 views

Success Solutions s.r.o.

Tyršovo nám. 2221, Roztoky

Czech Republic

Do you want to call us directly?

Jindra: +420 724 715 514

Pepa: +420 607 903 363

  • Success Solutions - LinkedIn
Do you want to write to us?

© Success Solutions. Design by WEBSTYLE X